vrijdag 25 juni 2010

The Glass Town, Vancouver in one day

Vroeg gaan slapen, allemaal een paar uurtjes wakker vanwege het tijdverschil en om half acht op. Ontbijtspullen halen in de supermarkt en lekker in de eetkamer van ons appartement aan de broodjes, gekookte eieren en chocolademelk. Lekker rustig starten, energie opdoen voor de hele dag wandelen in Vancouver.
Robson Street over (eerste Starbucks espresso van mijn leven geproefd) en via Burrard street naar de Canada Place, het op een zeilschip lijkende congrescentrum. Crepes in Hastings street en vooral kijken naar de verschillende mensen die passeren. In Vancouver verveel je je geen moment. Het is zonnig achter een wolkenlaagje, lekker zacht en de mensen zijn aardig. Te aardig wellicht, ieder winkelmeisje wil weten hoe het met mij gaat vandaag. Ik onderdruk de neiging om over mijn suïcidale buien uit te wijden, dat zal ze wel niet bedoelen.
We belanden in Chinatown alwaar de armoede in de vorm van veel bedelaars je tegemoet komt. Op zijn Amerikaans een taxi aangehouden en ons terug laten brengen naar ons hotel om even bij te komen voordat het avondprogramma begint. Ben benieuwd wat we nu weer van onszelf moeten.
Al best wat dingetjes gekocht en het is pas de eerste dag: rugzak, T-shirts, CD van startende Canadese singer-songer writer meisje, Chinese munten, oorbellen, schitterende kaarten met Indiaanse Kunst én de lijmstift waarvoor we veel winkels waren afgeweest.

1 opmerking:

  1. Helo,
    How are you? ;-)
    Ben reuze benieuwd naar de Starbucks espresso, iedereen roemt erover. Ook ik heb hem nog nooit geproefd, mis ik echt iets??
    'Moet' niet teveel van jezelf en vergeet geen extra koffer te kopen ! :-)

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen